Pàgines

dilluns, 3 de maig del 2010

FINAL LLIGA CATALANA DE CLUBS 1A DIVISIÓ CATEGORIA MASCULINA

Ahir diumenge es va disputar a Granollers, la final de la lliga catalana de clubs, categoria masculina.
Jo mai hi havia pres part, ja que es una part de l'atletisme que no hi estava massa posat, tot va començar quan el club m'ho va proposar i jo vaig dir que si rapidament sense saber ni quina proba faria, però la qüestió era fer la proba que em diguessin, menys salts i coses d'aquestes, qualsevol que fos córrer ja m'anava bé.
Fins al dissabte al matí no vaig saber quina proba faria; fianlment em diuen que no serà una, sinó dos probes, que faré els 5000m llisos, i el 4X400 relleus.
En difinitiva, a les 7:45 a.m. sortim en bus un grapat d'atletes del CN REUS PLOMS direcció Granollers, de moment es preveu un bon matí, sense massa sol ni pluja tal com havien dit.
Arribem alli sobre les 9:15 i ja estaven fent la proba de martell. Jo tenia la meva proba a les 11h15, així que decideixo anar a fer un cofi per despertar-me una mica i menjar algo per agafar forces pels 5000m que m'esperaven.
Una mitja horeta abans començo a escalfar jo i l'altre company dels ploms que farem la mateixa proba dels 5000m.
Passem el control previ amb els jutges i arbits i ens dirigim a la línea de sortida els 16 corredors, surten 2 corredors per equip. Una proba que en pista es pot fer una mica mes dura del que sembla, ja que la distància no és massa, el ritme que s'intenta portar si que ho és i això fa que t'agotis abans. Al final d'aquesta proba la vaig poder acabar en un temps de 17m30'' i puntuar 7 puntets per l'equip. Aquí la gent vaig poder contemplar de primera fila que estan molt forts, el primer ho va fer en 15'54''.
El meu company d'aquesta cursa, del amteix equip, m'agradaria nombrar-lo, es diu Manel Sanromà, un atleta en majúscules que vaig poder tenir el plaer de parlar una estona amb ell i és que als seus bons temps feia 1h10 en mitja marató i ahir als seus 53anys encara va fer un 5000 en 18'37'', quina maquina! En acabar aquesta proba tocava un ratet de relax i contemplar les altres probes, moltes d'elles espectaculars, com per exemple els 110m tanques, com saltaven, els 100m llisos, etc.
Val a dir que era un mon que només havia vist aquestes probes per la tele (en gent professional, clar), però són realment boniques de veure i a més passes una matinal amb un grup de gent, un equip, que a molts d'ells potser no havies parlat mai i ara ets un mes, una experiència que espero repetir l'any que vinent!
Finalment toca els 4X400 relleus, i el meu equip està format per A. PLAZA, M. FERRE, M SANROMA I jo mateix. Els 400m durissims ja que més que la distància és un sprint de 400m que fa que el cor et vagi més que a tope, el que em va agradar va ser el treball i ajut en equip, ja que t'havies d'agafar el relleu (passar aquella mena de pal i rebre'l en bones condicions), els arbitres controlant en tot moment cada pas que fas, quan vas a rebre aquest pal (que no se com es diu) i quan el dones i si et canvies de carrer, ufff, moltes coses, tot això per no ser desqualificat de la proba.
Al final vam poder completar el 4X400 en un temps molt bo de 4'00'' i aconseguir 8 puntets mes per l'equip.
En definitiva un canvi de les curses que estic acostumat a fer i preparar però aquest tipus et permet desconectar de la rutina de sempre i a més passar-ho molt bé amb tots els del teu equip i gaudir de l'ambient de graderia que tenien les pistes de Granollers. Una matinal molt llarga ja que la sortida de Granollers va ser a les 14h30, només hi havia ganes d'arribar i disfrutar ara d'un bon dinar!!
salut i fins la pròxima!!
robert