Pàgines

dijous, 2 de desembre del 2021

MITJA MARATÓ DE TARRAGONA 2021

Després de 1 any i nou mesos tornem a posar-nos un dorsal; un dorsal que em dona tanta il.lusió com el del primer dia, és com tornar de nou. Tornar de nou d'un lloc que no hem marxat però a la vegada tot aquest temps, aquests 21 mesos ha costat mantenir la forma però sobretot la motivació per fer alguna cursa de nou. 

Aquest any hi havia ganes de fer la Mitja de Tarragona, també les ganes de poder saber en quin estat ens trobem actualment, i sobretot i per damunt de tot, les ganes de disfrutar.

El dissabte recollida dorsal, que gràcies al meu amic Jordi vaig poder córrer la mitja, ara li dec un bon esmorzar...

Diumenge 7h  matí sona el despertador i ja em preparo el meu esmorzar pre cursa, només aixecar-me miro el temps, fred sobretot, vent de moment no gaire però la previsió era de ràfegues entre 30 i 40km/h.

Un cop fets tots el rituals del matí, esmorzar + wc , ja cap a l'Anella Olímpica sobre les 8h del matí es comença a aixecar força el vent.

Un breu escalfament i un gel abans de començar i directes cap a la linia de sortida que era a les 10h.




Allí saludem a tots els coneguts i mirem a veure si fem grupeta o que passarà, no queda res clar; tret de sortida ràpida però controlada, allí em poso amb l'Àlex i Ivan i anem a bon ritme passem el 1er km 3'34'', seguim mantenint ritme 3'37'' el segon i 3'36'' el tercer, em noto cómode a aquest ritme, però no sé com estaré degut a la falta de competició i de curses.

amb l'Àlex

Arribem ja dins de Tarragona i la pujada Rambla ens quedem sols Àlex i jo, anem pujant sense apretar i amb el vent que ens apreta força en contra.

Ja a punt de baixar via Augusta ens agafem dos corredors un d'ells el David Baell, que ens ajuda a tirar amb foça, se'l veu molt bé, amb aquest grupet de 4 anem agafant i mantenint un bon ritme, potser inclús un pel ràpid, passem el km 10 en 36'38''.

A partir d'aquí la cosa sabia que es podria complicar, el vent a la zona del miracle i espigó era important i requeria un esforç per mantenir el ritme.

Entrem a l'espigó i ens quedem el David i jo sols, ell segueix amb força i jo intento enganxar aquest ritme. Ja al gir de l'espigó i de tornada el David s'escapa (o jo em quedo jeje), i em quedo sol tota la tornada de l'espigó. Aquí estava veient que els últims 7km serien distrets. 

Surto de l'espigó ja per enfilar el Serrallo i el fort vent, sumat el córrer completament sol fan que sigui difícil mantindre un ritme.

A la zona dels Tinglados em trobo a l'Oscar que em saluda, em fa foto i m'anima molt, (gràcies) .

tinglados


Una de les zones dures, Vidal i Barraquer + Enric Ossó amb el fort vent i pujada fan que perdi uns quants segons, passem aquests km a 3'58'' perdent molts segons de la mitja. 
Un cop ja cap al km 16 i amb els ànims de la meva família, son el millor  gel, amb xocada de mans del Pol i la Jana em donen un plus, però el fort vent no em deixa anar més ràpid, i no tinc cap grupet ni corredor on poguer agafar-me, he de remar sol fins al final.. 
encarant nacional
xocant-la amb el Pol

Tot el tram de Nacional el faig mitjanament bé...

I és ens els últims 2 km el 20 i el 21 amb fort vent, sol i amb pujada perdo molts segons on la mitja km puja força, els últims dos km son a 4'14'' i 4'15'', que em penalitzen molt, perden quasi un minut en aquests dos km.

Al final 1h21 i 13è de la general, em quedo amb els primers 15km on la mitja era de 3'40''/km. I em quedo també amb les bones sensacions tot i anar sol molta part de la cursa. 

Donar gràcies a l'Alex i el David pels moment passats en la cursa, els trams que vaig anar amb ells van ser els millors.

the end


Ara ja pensant en les pròximes batalles....