Pàgines

dimarts, 7 d’agost del 2012

35ena CURSA DE L'ESPLUGA


Dissabte 28 de juliol, un dia marcat  al meu calendari runner, 35a edició de la cursa de l’Espluga de Francolí, una de les proves més antigues de Catalunya amb una organització magnífica i um ambient runner espectacular que any rera any congrega a corredors d’alt nivell entre els 1.000 corredors que hi solen participar.
Per mi és una cursa especial on em trobo amb bona part de la familia runner que fa temps que no veus, però que a l’Espluga sempre hi són, una cursa que et demostra en l’estat que et trobes, un indicador de l’estat físic on per mi el principal enemic és la calor que et sol acompanyar durant tot el recorregut, especialment els primers 8,7 km que transcorrent tots en pujada passant pel monestir de Poblet i continuant carretera amunt, si amics, per mi la Espluga is different!

Arribo a l’Espluga en temps suficient per recollir el dorsal, fer un caferet tranquilament i calentar 20 minutets, la calor apreta però el cel està ennuvolat, arribada l’hora intento colocar-me el millor que puc a la línia de sortida i 3,2,1...al lio!!

Faig un sortida ràpida buscant posicionar-me en un lloc que em permeti seguir el ritme sense molèsties de gent, enfilo la pujada cap a Poblet amb  bones sensacions, sempre amb una marxa menys i respirant comodament , aquest any l’Espluga no era l’objectiu ni molt menys, tenia decidit  fer-la o intentar fer-la el millor possible, però dintre uns límits. Ja pujant m’ agafa la Marta Galimany i el meu company d’equip Jordi Toda amb els quals vaig pujant a un ritme alt fins a Poblet, alli  augmento una mica el ritme, em trobava bé, però no volia passar-me. Al distanciar-me uns metres dels meus companys aconsegueixo avançar  a varis corredors, primer al Fernando Flores i després al Bruno al que agafo abans d’arribar al gir.

Un cop fet el gir, km 8,7 i amb un temps de 34’14’’ (1’30’’ més ràpid que l’any anterior) el cos em respon molt bé per afrontar els ultims 6,3
km  amb totals garanties i comoditat, allí i seguit de prop pel Bruno apreto una mica més i aconsegueixo guanyar  fins a  4 posicions a la baixada (fent els 6300m a un ritme mig de 3'20'')arribant finalment  a meta amb un temps de 55’20’’, i acabant el 17è classificat de la general.

Un resultat per mi més que notable, baixant la marca de l’any anterior en més de 2’ i sobretot per les sensacions sentides al acabar la cursa, em trobava bé, realmente bé, millor del que em pensava abans de començar. Ara tocaria recuperar-me per la setmana vinent, el dia 4 d’agost volia correr els 10k de La Pobla de Massaluca i que millor que recuperar amb un bon sopar amb els companys de fatigues i una miqueta de festa.