Pàgines

dissabte, 13 de juliol del 2013

I Cursa Orientació de l’Esplai Tarragoní, El Catllar

Era dimecres i una trucada del Xavi Prim em deia que l'endemà del marató per relleus de santes Creus aniriem a una cursa d'orientació a el Catllar.
A mi em tocava fer el dissabte els 10,5km a Santes Creus i no sé com arribaria de forces, ja que no em donaria el temps suficient a recuperar-me, tenint en compte que de cursa a cursa sols hi ha una diferència horaria de 12h. Ja arribat a casa abans de dormir em poso gel PH QUIROGEL que em va ajudar a passar una millor nit i deixar-me les cames com a noves.
Arribava el diumenge, a les 8:45 ja estav a casa del Xavi, només havent dormit 6 hores, la calor ja apreta, apreta molt.
Arribem a El Catllar, recollim la tarja, i mirem l'hora de la nostra sortida, sóm els primers, sortim a les 10h, amb una calor de mil dimonis que ens farà costat durant les 17 balisses que em de trobar.
Ens donen la sortida, el Prim, un expert i tot un professional amb l'Orientació serà qui interpretarà el mapa el més ràpid possible. Surt com un coet, als 200m llegeix el mapa i amb qüestió de segons ja té el cami a traçar per trobar la primera balissa, amb menys de 5' ja l'hem trobat, torna a llegir el mapa i ens posem a correr a ritmes altíssims, travessant camps llaurats, saltant marges, passant per zones on només hi ha vegetació, per tal de traçar el camí mes recte i més ràpid possible.
Arribem a la balissa 9 i el Prim em comenta que anem molt bé, segur que hi hem d'anar, jo vaig just, la forta calor, no portem aigua, la cursa del dia abans i tot plegat em preocupen si podré arribar en condicions.
Seguim saltant marges, pujant marges, porto tot el cos amb petites ferides, cames, coll, braços, degut a arbres, herves, etc. la calor cada cop es fa més persistent, el Prim encara apreta més la màquina.
guanyadors absoluts amb el gran Xavi Prim
Em comenta que ja anem cap a meta i encara apreta més, hem de treure tots els minuts possible, no sabem que passarà al final.
Arribem al centre del Catllar i marquem la última balissa, en total 17, amb un temps de 39'40'', treient 10' al segon classificat.
Molt content per aquesta gran experiència i més essent amb l'amic Xavi Prim, quin crack, increible com llegeix el mapa, la rapidesa d'interpretació i estratègia que té alhora d'escollir i decidir per on traçar. De vegades el camí més curt no és el més ràid i cal saber per on és millor anar.