Pàgines

dimecres, 8 de gener del 2014

REGAL DE REIS

La Nit de Reis se celebra a la península Ibèrica, a Itàlia, a Baviera i a d'altres països d'Europa i Amèria del 5 al 6 gener de cada any. Durant els dies previs, els nens i nenes escriuen la carta als Reis Melcior, Gaspar i Baltasar tot demanant allò que desitgen, es comporten una mica millor que els dies anteriors (per tal que els Reis satisfacin els seus desitjos) i es preparen emocionalment per l'arribada dels Reis. Jo també vaig fer la meva carta particular als reis mags.
Sta. Madrona de La Pobla de Massaluca
Es tracta d'una festa cristina que té el seu origen en el Naixement de Jesús a Betlem. Segons aquesta tradició, el nen Jesús va rebre la visita de tres savis, que seguint l'estrella d'Orient li van regalar or, encens i mirra. En aquest cas vaig seguir l'estrella que em guiaría de Sta. madrona de La Pobla de Massaluca a Sta. Madrona de Corbera, passant pels barrancs de Vilalba, línia de trinxeres, de la qual es conserven prop de 700 metres, que va formar part de la xarxa de defensa republicana entre Vilalba dels Arcs i la Pobla de Massaluca. Encara s'hi conserven bona part dels seus elements originals, com ara pous de tirador, refugis i barraques o línies d'evacuació.
La idea era fer un rodatge a ritme suau per la muntanya, sense les presses dels entrenos del dia a dia, volia disfrutar del dia de reis fent allò que m'agrada.
trinxeres de la guerra civil, km7 de la RunRuta  

Aquí seguirem endavant un parell de km fins arribar a la carretera que ens portarà a Vilalba dels Arcs, serà aquí quan em pitarà el mòbil, és Joan Alvarez que ve al darrera en btt, just abans d'entrar a la carretera m'acompanyara fins a Santa Madrona de Corbera.
primers minuts amb Joan

En arribar al l'encreuament de carretera, a l'esquerra la Fatarella, dreta Gandesa, agafarem la pista asfalt que porta a Corbera i només començar a uns 200m agafarem un camí que ens farà crestejar per la Serra, molt bonic, on trobem diferents escultures Art al Ras de la Terra Alta.
Art al Ras és una proposta cultural que recull una setantena d¿obres escultòriques distribuïdes pels camins rurals dels 12 municipis de la Terra Alta. Tot plegat, configura un recorregut que pretén aprofundir en la relació del paisatge i l'art.

Seguim el nostre recorregut, el Joan m'avitualla de tant en tant (deliciós membrillo i algo d'isotònica), ja enfilem la baixada cap a Corbera, la divisem al fons. L'entrada serà pel poble vell de Corbera d'Ebre. Un poble,  El Poble Vell de Corbera d'Ebre, a la comarca de la Terra Alta, és el nucli antic de Corbera d'Ebre completament destruït durant la Batalla de l'Ebre a la Guerra Civil Espanyola.
El poble vell de Corbera d'Ebre al nostre darrera, actualment desabitat.
Travessem el poble, ens traslladem per uns moments a aquella batalla que es va dur a terme l'any 1938. Les parets de les cases quedaren foradades per les bales i clivellades per la metralla. Gairebé tot el poble va ser enderrocat per les bombes.Un silenci només és trencat per les meves passes i les rodes de la bici del Joan.
Al darrera nostre destaca poderosament l'església vella de Sant Pere (gran edifici barroc de finals del segle XVIII), malmesa però emblemàtica. Actualment em comenta el Joan que s'ha convertit en un espai cultural, on fan exposicions, concerts, etc.

Seguim baixant i ara sí, passarem i creuarem el poble de Corbera, aquest si habitat, per enfilar-nos cap a Santa Madrona per un camí de terra, seran uns 3km de forta pujada, finalment arribem a l'ermita de Santa Madrona i ja he unit les dues Santes Madrones.
arribada a Sta. Madrona
Sta. Madrona de Corbera
Aquí el Joan ja no va seguir, va tornar cap a Corbera d'Ebre, jo em vaig enfilar una mica més cap la Serra de Cavalls, per tornar a baixar i acabar la ruta a Corbera d'Ebre, en total van ser 25km en unes 2horetes. Gràcies per la bona companyia en part del camí de Joan, que em va ensenyar algun caminet que altre.
arribant a la punta rodona, vistes espectaculars de la Vall de Carruves.