Pàgines

dilluns, 6 de febrer del 2012

SANT BLAI 2012

Cap de setmana de molt fred, així és com el recordarem, amb temperatures sota zero i sensacions tèrmiques que arribaben fins i tot a -6ºC.
El dia es presentava fred i més per empendre una cursa de 8km amb 40 girs de 180 graus. Es tracta de la cursa del meu poble, la de festes majors de Sant Blai, el patró de Bot.

Una cursa ben diferent a la que estem acostumats a fer, hi sol participar uns 17-20 corredors, tots de grandíssim nivell. Per mi és més que una cursa, és el sentiment de poder córrer al meu poble i a més a la cursa de festa major.
La cursa es va iniciar a una temperatura d'uns -2ºC i 17 corredors en van pendre part, entre ells Joan Roca, l'amic Alex Estela, Bernat Roca i la resta quasi tots marroquis.
La sortida amb menys gent d'espectadors que altres anys degut al fred, el grup de marroquins van sortir trencant i fent ja la cursa des d'un inici a ritmes brutals, a 3'/km o inclus per sota i semblava que ni s'esforcessin, l'altre grupet el formavem l'Alex i jo.

Jo faltat de ritme i degut a no competir últimament vaig voler fer la meva cursa i vaig optar per anar en progressiu, i la veritat és que ho vaig encertar, em va anar força bé, cada volta i cada km em notava més bé i les sensacions, tot i el fred que feia eren immillorables. El fred val a dir que incomodava bastant a l'hora de respirar i un lleuger aire en contra també dificultava aguantar el ritme i la respiració.
Al final aconsegueixo millorar el registre en 14'' menys per km respecte als últims dos anys anteriors i acabo en una mitja de 3'33''/km tenint en compte que cada km has de fer 5 girs de 180º.
Fotos agafades de l'amic Albi que va assistir a la cursa animant a tope en tot moment, moltes gràcies!
En arribar a casa i ja que em trobava molt bé de cames i de tot, potser també estava molt content per com m'havia anat i ja que fins a les 19h no hi havia cap acte, a les 15:15 acabava de dinar i a les 16:30 decidia anar fins a les Olles de Bot, recorregut in vaig començar els meus inicis al mon del runnig, així que sense "mandra" em torno a posar la roba de correr, ben abrigat ja que ara feia molt mes vent i fred.

En total faig 11km més per la tarda a ritme de 4'26'' i acabo el dia mes que content veien el ball típic de festes majors, La Dansada.

6 comentaris:

Albi ha dit...

Com es nota que volies compartir la gran cursa amb tu mateix! Recórrer aquell paratge de petjades runners dels teus inicis atlètics. Recordo la teva presència a una cursa de Capçanes de fa uns quants anys. Jo anava de pringat total. Aquelles curses que pel fet de ser esportista, ja pensava que podia posar-me un dorsal. Sense entrenar ni un dia a la setmana i patint com un boig per arribar a Meta. Encara erets "tendre" en el gremi dels "galgos". Aquest divendres vaig disfrutar Robert. Per una banda veient com Àlex millora dia a dia. I per un altra; presenciar en viu i directe la teva evolució total. Ja estàs a una altra lliga noi. Enhorabona i endavant amb els teus objectius propens.

robert tarragó ha dit...

I tant que ho recordo Albi, ens vam veure si mal no recordo al parquing, jeje. Aquells eren els inicis. Puc dir que he començat amb vosaltres, amb els amics de Benissanet i com no amb els de Bot. I això mai s'oblida!
Moltes gràcies pels teus ànims sempre i el dia de Bot. Espero que poguem fer una sortideta bona ben aviat!!!una abraçada

xavi royo ha dit...

Hola crack, ja veig que tu no pares.Jo després de l´any passat que vaig acabar una mica saturat de curses, e fet un paron, on e començat despres de reis a entrenar, espero poder-nos trobar pronte pre alguna cursa si mes no per fer algun entreno, ja ens anirem parlant, molts d´anims i força, segueix aixi campio. ens veiem.
una abraçada

robert tarragó ha dit...

hola fenomeno!!jo tambe desde el dia 18 de desembre que no havia fet res de competició, vaig fer una sansi a Reus pero portava 2 setmanes parat. I tant que ens veurem, potser aquest finde estic pel poble i faig algo per alli. una abraçada crack!

C.A.Francoli ha dit...

Sempre son complicades aquestes curses de poble, acostuma a haver un alt nivell i més si hi ha pasta pel mig. T´anem seguint!!

robert tarragó ha dit...

La veritat és que sí, son curses complicades i molt ràpides que acabes pagant si no has controlat els ritmes. Per mi poder participar ja és molt important i més sent l'únic del poble. Ara toca seguir aquesta línia, poc a poc em vaig trobant bé.
Moltes gràcies CA Francolí, formeu un gran grup amb molta qualitat tant atlètica com humana.
Ànims amb els vostres propers reptes i en la marató de Sevilla que ja la teniu aquí els qui la feu.