Pàgines

dijous, 3 de març del 2022

10KM LA PINEDA

Aquest passat diumenge va tenir lloc la 10ena edició dels 10km de La Pineda, organitzada per Athelic Events.

Vaig decidir participar i fer un test per saber on era en un 10k en cursa, la idea era anar sobre 3'35''-36 de mitja.

Surto a les 7h de La Pobla de Massaluca, bars tancats, paro a Cobera a les 7h30 per fer un cafè, allí em trobo a Joan Bikes, 10' + Lavabo i ja direcció cap a La Pineda.

Arribo a les 9 h a la Pineda, un cafè amb el Marc i un breu escalfament de 4km; la temperatura és ideal i només una lleugera brisa a pocs metres del mar, un dia bo per córrer.

Ja a la linia de sortida, cares conegudes, Jorge De Andres, Gardeñes, Sebas , etc... 


Tret de sortida a les 10h puntuals, decideixo posar-me a ritme amb el grup cadavanter, primers km sub 3'30'' ; els 2 primers km genial, ritme soportable, però a partir d'aquí un fort dolor lumbar fa que hagi d'afluixar el rimte, no corro cómode, corro assgut (veure foto) sembla com si les cames s'hagin de despegar del cos per la zona lumbar. Al km5 el passo en 17'49'' i fins i tot penso en abandonar per un moment, m'està fent mal la zona lumbar i no em permet córrer bé. 


En aquesta foto es pot apreciar que ja no corro bé... 

Ràpidament intento ser positiu i decideixo que passi el que passi no abandono, els km els faig més lents , el 5 ja el faig a 3'41'', el 6 a 3'44'', i és tot just aquí on hi ha un punt d'inflexió, just al fer un gir en una rotonda, tinc la ''mala'' sort d'anar 5è, lloc que em dona opcions a podi. Dic mala sort perquè volia afluixar pel dolor, però vaig capgirar tot, el dolor segueix sent, però el cap podia, el cap volia, les cames també, el cor també, així que vaig decidir intentar lluitar pel podi. 

Sabia que seria complicat, el 6è el tenia a uns 100m, i de la manera que estava jo sabia que si volia manternir el 5è lloc patiria, i de quina manera,  però ho volia intentar almenys.

Ja el km 7 i amb aquesta actitud el faig a 3'39;  enfilo el 8 i em dic, Robert intenta arribar al 8 i quasi ho tindràs, faig el 8 a 3'35'', és en aquest moment quan no miro enrera i només corro, el 9 passant uns quants metres pel passeig on bufava el vent de cara perdo uns segons. Ara si, un gir a una rotonda i enfilo els últims 700m cap a meta, el tinc prop però no puc deixar escapar aquesta oportunitat, sols falta 1km, em temia lo pitjor, a pocs metres entrada a meta que em passès,  apreto una mica i acabo el km10 a 3'24''. 


Finalment 5è classificat en un temps final de 36'06'' i només treient 10'' al 6è. quins 4 km finals més agònics!!