Pàgines

dimecres, 7 d’abril del 2010

SETMANA SANTA 2010

Dissabte dia 3 d'abril:
Avui dissabte i després del rodatge llarg d'ahir la Gemma i jo decidim anar a fer una ruta-caminada-excursió per algun lloc, no massa lluny; primer analitzem l'obció d'anar al Tossal de'n Grilló a Horta però finalment acabem triant una molt bona excursio a la Punta del Duc de la Pobla de Massaluca, ja que és més aprop i és una excursió força atractiva.
Així que ni cortos ni perezosos, agafem la motxilla amb alguna cosa de menjar i veure i anem amb el cotxe direcció Faió per agafar el camí que ens portarà prop d'on començarem la ruta d'avui.
Es tracta d'anar per la "costa capellans", un sender molt brut i amagat, dificil de trobar i seguir, ja que un mínim de desorientació no et portarà al lloc desitjat.
Nosaltres anant seguint el nostre sentit no ens desoritentem i fem tota la ruta desitjada icloent la vista de cabres que no és fàcil, però tenim la sort de veure'n unes 20 baixant i pujant per la muntanya, quina passada!!!nomes senties soroll de pedres que queien baix!!i nosaltres i havia llocs que no ens hi cavia ni el peu. La Gemma i jo ens ho estem passant la mar de bé ja que fa un dia molt bo i hi ha una tranquilitat espantosa. Per cert, no és per fer-li la pilota, però anava per la senda com si ho fes tots els dies.

Finalment aconseguim el nostre objectiu arribar a la Punta del Duc, passant per la Punta dels Capellans o es pot veure la bandera de Catalunya, a la Punta del Duc es pot gaudir d'unes magnifiques vistes del riu Matarranya i del riu Ebre, així com també de l'antic poble de Faió, que sols es veu un tros de campanar de l'església, ja que va ser inundat per l'aigua.

Punta de Capellans foto i Gemma.

A l'arribada a la Punta del Duc, la vista és increible i crec que hem acertat en fer l'excursió, ja que la meva dona, no havia baixat per la costa de Capellans, ja que com he dit és un sender amagat pero super-bonic i distret. Per anar a la Punta del Duc hi ha l'obció d'anar per un sender marcar i gens tècnic, recomanable a tothom que no hi ha anat mai, ja que també nomes a l'inici podem transcorrer un sender d'1km de trinxeres de la Guerra Civil, que també vam visitar
Foto: Punta del Duc, al darrera no es veu el riu Ebre i Matarranya.
Foto esquerra: Punta del Duc i Gemma, al fons el campanar de Faió.