Pàgines

dimecres, 9 de juny del 2010

XIV Caminada Reus – Prades – Reus

Quina aventura. Tot comença el diumenge a les 4h40 A.M. riiiiinggg riiiiingggg!el meu amic Toni Brunet ja està despert, esmorzem els dos junts i a les 5h30 marxem cap a Reus juantament amb Victor Garcia (un company runner del Morell) i veiem un cel força nuvolat i amb uns llamps que fan por.
Només arribem a Reus, alli haviem quedat en Jordi Aros i un company seu, també saludem un grapat de gent, Jaume de Tivissa, companys del Trote, etc.
Recollida de dorsals i just abans de la sortida cau “el diluvi universal”, decidim amagar-nos a algun lloc per no banyar-nos i ales 6h30 un petard dona el tret de sortida, el Victor i jo que ens trobem junts decidim surtir, els carrers de Reus semblen un riu, només començar ja anem ens mullem ben mullats.
Comencem a enfilar cap a Castellvell, no he vist a la sortida als companys de Bot, el Victor i jo anem tirant, ell no està segur de continuar, degut a la forta pluja. Finalment decideix anar fent, jo li dic que pot ser que després pari de ploure i li hauré d'explicar lo molt bé que m'ho hauré passat.
Ens anem enfilant per unes pistes de ciment que poc a poc es van convertint en cami i finalment en senderons, arribem al Coll de la Batalla, a partir d’aquí una senda no mas-sa tècnica ens portarà fins a la Font del Roure, fins el moment ens trobem força bé, el ritme i la idea es d’anar fent, el dia no està clar i si torna a ploure alguns trams es poden fer molt difícils; una mica més i arribem a les a la Mussara pel costat de les antenes.

A partir d’aquí anirem planejant bastant fins a arribar a Prades, amb alguna petita pujada però res important, abans d’aribar a Prades ens desviem de la ruta, en aquest moment anem en un company de Sant Carles de la Ràpita, veiem com la gent passa per dalt, nosaltres haviem baixat bastant, així que hem de tornar a pujar. Aquí les vistes son espectaculars.
Ja havent trobat la ruta correcta continuem trotant fins a arribar a Prades on abans un llarg senderó n’es el protagonista, ple de fang i al final amb un “toll” d’aigua que per passar-lo hem de posar els peus dins, continuem fins a Prades amb els peus plens d’aigua i fang.


A Prades un control i un avituallament ens espera, agafem un bocata de pernil i sense parar anem caminant uns 2-3km, ens treiem les pedres de les sabatilles, fem les postres necessitats i continuem trotant per carretera, el Victor va força bé i esta molt animat, fins arribar a l’entrada del que per segona vegada ens tornem a perdre, ja que continuem per una pista que ens porta a un riuet que hem de passar amb moltes dificultats, estem anant paral.lels al sender, veiem com passa gent per dalt, però hem d’arribar fins al final del riu, travessant troncs, saltant pedres i poc després fer una forta pujada per agafar el sender que ens portarà al poble de La Febró.


Passem el poble i anem al nostre ritme, agafant una pista que a uns 3km del poble tornem a equivocar-nos degut a seguir la pista i no veure la senyal del pr a la nostra esquerra, quan ens en donem compte hem de tornar enrera.
A partir d’aquí tenim ja la forta pujada i última que ens portarà al Coll de l’Agustenc, i posteriorment arribar fins a La Mussara on ens espra un altre avituallament, alli em poso una mica de reflex al “hombro” ja que em fa una mica de mal, pel demés estic anant bastant be, tant jo com el  Victor, que en tot moment vam anar junts.
La baixada de La Mussara fins a Vilaplana es farà per Tosques, jo em trobo bé baixant i vaig tirant, quan arribo baix de tot espero al meu company Victor uns minuts, ara ja començava la pista i sabia que ara podia correr bé, em noto be de tot arreu.
Arriba Victor, que està fet una “fiera” i anem tirant, ara tot és pista fins a Reus, així que a correr, anem agafant un ritmet bo que podrem seguir els dos junts i arribar a Reus sense cap problema.

Finalment 6h i 1/2, per fer els 55,4km amb un desnivell acumulat de 3000m.
Felicitar al Víctor Garcia que va ser la primera sortida d'aquesta kilometres i que va acabar molt bé i molt content, ja hem quedat en que ho hem de repetir.

Els amics de Bot, Toni Brunet acaba molt bé i en bones sensacions amb un temps de 8h50 i Jordi Aros en 8h30. També em consta que s'ho van passar molt bé!
Una sortida que particularmente m va agradar molt, té trams de pista, vistes, trams bonics de senda, bons avituallaments, en definitiva una bona organització, li manca algun punt, potser, estar mes clar el marcatge, però cal anar sempre atent.

A l’arribada un bon ambient, rustida, truites a la francesa, cervesa, begudes, gelats, dutxes, perfecte!








Salut i segur que fins l’any que ve!