Pàgines

dijous, 5 d’agost del 2010

ULTIMA CURSA DE LA TEMPORADA 09-10

Per fi, ja ha arribat la última cursa (de la temporada), va ser el passat dia 31 de juliol a l'Espluga de Francolí, una cursa que tot runner no hi pot faltar. per que?perquè és una cursa on la majoria "d'asfalteros" acabem la temporada, perquè ens veiem tots els coneguts, alli fem un resum de tota la temporada i ja es planifiquen nous reptes per l'anu vinent, també diria perquè l'Espluga s'ha convertit ja en la seva 33a edició en la festa nostra.
Allí saludo a molta gent, em trobo l'Alex Estela de Flix, al Ronald, al Tonyo, Fernando, i a un munt de gent més que no acabaria mai de nombrar, tots em consta que s'ho van passar molt bé, alguns fent marca, altres que no ho van conseguir per poc.
La cursa de l'espluga comença al mateix municipi i puja una mica mes amunt del monestir de Poblet, en total 15km, 8km dels quals son en pujada i amb una calor que pot arriabr fins als 36ºC, és el principal enemic que ens trobem, llavors en arribar al km 8,5 es dona un gir i ara toca la baixada que et pots quedar clavat si no has fet una bona pujada.


Aquest any i degut a la meva lesió, tenia ganes de fer-la encara que fos sense forçar, podien més les ganes de participar en aquesta gran festa que el que em pogues passar al genoll, així que la intenció va ser fer-la però a ritmes tranquils i controlats.
A les 19h es dona el tret de sortida i la gent surten com sempre com a fletxes, molta potser no sap el que se'ls hi espera, jo al meu ritme, un ritme tranquil, però continuo, la gent fins al km3 molt ràpid, a partir d'allí ja començó a passar gent, morts de calor, jo sempre al meu ritme, no me'n podia anar d'aquell ritme, ho estava fent bé.
Arribem dalt i volta, jo vaig disfrutar com mai de la pujada, passant gent, ara tocava la baixada a veure si el genoll m'aguanta ja que la baixada sabia que seria mes agressiva i dura. Tocava tornar a controlar el ritme i així ho vaig fer, continuo passant gent, en cap moment vaig forçar més del degut perquè sabia que si em passava el genoll no aguantaria la baixada.
Finalment 1h00, un temps que ja hagues firmat abans, les sensacions molt bones de cara a la propera temporada si em recupero bé acabant el 70 de la classificació de 900 acabats.