Pàgines

dissabte, 10 d’agost del 2013

10km La Pobla de Massaluca

Un any més arriba els 10km de La Pobla de Massaluca, els 10km de casa. Aquest any no arribava amb les millors condicions físiques per afrontar aquesta proba.
Pel que fa al tema organitzatiu de la prova i després de donar-li moltes voltes, la mateixa setmana i després de dos anys intentat fer un circuit urbà decidim l'Associació Esportiva Massaluca, entitat organitzadora (a la qual pertanyo) d'aquest event igual que el de Serra de les Fites (cursa de muntanya al març/abril) que fariem un circuit totalment urbà, amb 4 voltes per dintre el poble, animant així a la gent del poble i acompanyants a animar pels carrers del poble.
Després d'un primer anàlisi del circuit per part dels membres durant la setmana, era el mateix dissabte al matí quan acabariem perfilant el circuit i fent alguns retocs per tal de fer-lo el més atractiu posible.
comença la 1a volta....
El matí de la cursa vaig poder fer juntament amb la resta de companys de l'AEM el circuit i deixar-lo preparat, punts km, on anirien els avituallaments, l'animació (punts de música pel poble, espectacular!").
Aquest any un centenar de participants pendrien part de la cursa, entre ells em va alegrar que vinguès l'amic Oscar Gómez desde Tarragona.
tirant amb l'amic Òscar
Anem a pamps, son les 18h30 quan em dirigeixo a canviar-me i fer unes voltes pel circuit per tal de fer un calentament suau amb l'Oscar. Allí i mentres escalfem ens anem trobant gent, el Ferran Rosich, que està fent un running series fantàstic, la Pilar Rus, companya del Borges Trail que ve desde Cambrils per disputar aquesta prova, la qual s'afeix amb nosaltres per fer l'escalfament. Farem una volteta de reconeixement, en total 2,4km, on ja es pot veure que no será una cursa rápida, hi ha trams on el vent pica fort, trams on hi ha alguna pujada. Les meves sensacions no són ni bones ni dolentes, em sento una mica cansat, potser per haver estat marcant circuit al matí, potser els nervis, no ho sé, nomès sé que donaré lo màxim.
entrant a meta, content!!
Ens situem ja a la línea de sortida, allí moltes cares conegudes i moltes noves, el qual veurem que passa.
La sortida és rápida però controlada, em situo cap de cursa, decideixo intentar marcar el ritme i ja ràpidament formem un grup amb 4 corredors, entre ells Òscar, Ferran Rosich, i un altre corredor del Berguedà.
Passem la primera volta i segueixo cap de cursa, la resta al darrera, estic pensant en situar-me jo al darrera, però decideixo seguir tirant, em trobo bé i seguiré així. L`Òscar es situa al meu costat i seguim a bon ritme, sé que l'Òscar està ràpid. La resta no en tinc ni idea, és per això que intento fer un petit canvi per veure qui segueix, amb això ja em faig una idea aproximada que pot pasar a les úiltimes voltes.
A mitja segona volta ens enganxa un cinquè corredor, el Xavier Ortín, el qual se'l veu força bé, i segueix amb nosaltres pegat, el grup és molt compacte i ens anem distanciant del grup perseguidor.
Afegeix la llegenda
Arriba la última volta, no vull arribar als últims 500m tots cinc, pot ser d'infart, tenint en compte que els últims 500 són amb pujada. Ara sí, és l'hora d'aguantar uns 500m quan passem per la Torre de l'Aigua, i sobre la Replaceta intentar el canvi a veure que passa, l'Òscar em sorprén i canvia a la Torre, el veig molt còmode i ràpid, decideixo intentar anar jo també, ràpidament ens distanciem del grup, no vull arriscar-me a agafar a l'Òscar, intento que no em tregui metres, tot el contrari li estic restant però amb cautela, falten 2km i el ritme és fort.
compartint podi amb dos cracks, Ferran Rosich i Òscar Gòmez, enhorabona!
Arribem al camp de futbol, l'Òscar no afluixa, jo tampoc, ja els hi treiem més distancia als perseguidors, el grup s'ha estirat, ara no puc defallir, ho he de donar tot, sembla que li retallo distancia a l'Òscar, però no el suficient, decideixo aguantar el ritme alt per poder asegurar el segon lloc, anem doblant corredors.
L'ambient a la Plaça replaceta amb música és brutal, em dona molts ànims per afrontar l'últim km, els carrers plens de gent animant-me em donen calor en tot moment i no em fan defallir poden acabar amb un segon lloc a només 3 segons del primer, l'Òscar Gómez i a uns 10'' del tercer, Ferran Rosich.

2 comentaris:

plastic ha dit...

moltes felicitats crack!! Per la gran cursa com a corredor i com a organitzador!!

Bona cronica, aviat tornaras a estar intractable :)

Robert ha dit...

Merci soci!!! poc a poc espero poder compartir molts km al teu costat. gràcies i ens veiem aviat!! una abraçada
Robert