Pàgines

divendres, 2 de febrer del 2018

SB MARATÓ TARRAGONA

Després de molt de temps torno a córrer una distancia "llarga", ara fa un any no ho hagués dit ja que em costava fins i tot fer 9k per sota de 5'/km. Un any després i sempre amb ganes i confiant que algún dia podría tornar a córrer em probo als 30km del Marató de Tarragona.
La meva intenció i sense haver fet prèviament massa km ni tirades llargues era intentar anar a 4'15" fins al km 21, amb això ja donava per fet un bon entreno.
 
La sortida, amb la noveta sortint de l'anella dels Jocs del Mediterrani 2018, un pèl rápida com és normal, acabes de començar, energía a tope, un dia perfecte per córrer (ni fred, ni vent, ni calor), el primer km a 3'59", a partir d'ara ja toca posar-se en grupet i agafar la marxa de creuer per aguantar els 29km que em falten.
 
Els primers 5km transcorreran pel barri de Camp Clar i Torreforta, el ritme és estable i em sento còmode, el grupet que anem ajuda força, l'Àlex, el Pitu que farà els 15km (amb un gran resgistre) i el Xabi.
 
Arribem als 10km còmodament, amb la lleugera pujada de l'Avinguda Roma i en direcció a Tocar Ferro, tot i pujar tota la rambla mantenim el ritme força bé. Coronem la Rambla Nova i ara toca la baixada de la Via Augusta per anar fins a l'Arrabassada, surten els km a 4'06" i 3'57", estem ja al 12.
 
Un cop a l'Arrabassada seria un bon moment per pendre un "gel màgic" però no en porto, havia decidit no pendre'n cap, només veure algo d'aigua a cada avituallament. Aquest tram hauria d'anar en cap ja que la pujada al fortí em podía pasar factura, pujo regulant i els km surten a 4'09'' i 4'12", zona crítica salvada.
 
Ens dirigim cap al "faro", on farem gairebé 2km (de l'antic marcatge), estem sobre el km 17 i entrant al faro i sortint tindria l'entreno fet, només em quedaría 9km però els 21 ja estarien fets.
 
Entro còmodament i surto del faro bé i al pas pel km 21 miro el rellotge, la mitja és de 4'06", contenttíssim, aquí l'Àlex i el Xabi em marxen, decideixo baixar marxa ja que la distancia em crea dubtes i al ritme que vaig no crec que aguanti.
 
Sortida del faro, pas pel Serrallo i ara toca una part dura que és anar fins al Corte Inglés, practicament tot és pujada, lleugera però pujada, aquí el km 23 em surt a 4'27" i el 24 a 4'46".
 
Afrontant ja els últims 5km, Avinguda Roma i nacional per acabar a l'anella del Mediterrani, els últims dos km ja em costen molt, la falta de km a les cames i potser la falta d'algun gel em fan fer els últims dos a 5'08" i 5'02".
 
Content al final d'acabar els 30km amb 2h8' sense parar a caminar i amb una mitja de 4'16"/km!!!!