Pàgines

divendres, 15 de març del 2019

MARATÓ BARCELONA 19

Un any més arribava la Zurich Marató Barcelona, on aquest any més de 17.000 corredors pendrien part d'aquesta gran marató.

Aquest any i després de molts anys no faria de llebre, la intenció era primer de tot fer marca personal, la tenia en 2h58', la segona i ambiciosa era estar entre 2h45-48 i la realista un sub 2h50 que es lo que intentaria.
Sortiriem de Tarragona a les 6h AM la Gemma i jo, amb poc trànsit per l'autopista, arribem ben d'hora a Barcelona, aparquem al Centre Comercial Las Arenas i allí mateix podem esmorzar i anar al lavabo.

Ja son les 8h i ja toca anar a fer un lleuger escalfament, almenys uns 10 minuts per moure el cos i les cames.

A les 8:15 estic ja al calaix, és el primer any que surto d'allí al davant, només més avant està la elit, que fins i tot els puc tocar, deunidó.

8:30 sortida puntual, busco les llebres de 2h45 que intentaré seguir fins que el cos digui prou. La sortida ràpida, com no, però les llebres amb molt de cap ràpidament van buscant el seu ritme i jo no em separo ni un metre, enfilem ens primers 4 km on aguantem el ritme mig de 3'55''/km, la pujada de Sants i Trav. de les Corts al ser els primers km anem frescos però no ens podem passar de punt.


Ara toca lleugera baixada Av. de Sarrià i planejar una estona fins al km 10 aprox passant per Gran Via, allí veig per primer cop a la Gemma, la saludo perfectament i seguim a bon ritme els parcials del 5 al 10 segueixen sent bons, sobre 3'55'' i un parell de km a 3'50'' aprofitant lleugeres baixades.

Ara toca el carrer Mallorca una parell de km que puja una mica, molt poc però lo suficient per i ja el 12 baixant el fem molt ràpid, tant que fem aquest km a 3'38'', de fet aquest km ha estat un dels més ràpids en general de la marató.

Anem a bon ritme, arribem a l'entrada de la Meridiana, s'em despenja el dorsal i el tinc a punt de caure, error d'intentar posar-me'l tot just abans d'arribar a un avituallament, he de veure però també m'he de posar el dorsal, aconsegueixo al mig avituallament fixar el dorsal abans que caigui amb l'imperdible i també demano aigua a un membre del grup. Enfilem meridiana, un tram aborrit i dur, això si, amb bon asfalt km 17 i 18 pujant la meridiana 3'47'' i 3'48'', ja li vaig dir a l'Enric que estavem pujant un pel ràpids, massa.
quien quiera un gel que levante la mano, y el gel no llegó!!!


Ja la baixada un goig, asfalt bo i grup compacte ens plantem a la mitja marató on m'espera la Gemma i el Raul, allí la Gemma m'havia de donar un gel, però estic al mig del grup i no la veig fins quan he passat, així que em quedo sense. Ja passat la meridiana un altre km, el 22 a 3'38'', la gent i la baixada d'aquest km fan que anem massa ràpids. Hem passat la mitja marató en 1h22'25'', anem clavats en temps.

Ara ja comença a notar-se que comença la marató de debó, passem el 24 un tram de Gran Via, enfilem Rambla Prim, ara sí ataquem diagonal per anar a buscar Glories i tornar per l'altre costat, allí em torna a esperar la Gemma i el Raul km 27 i 29.


A la sortida de diagonal toca un dels trams durs Forum cap al km31 i enfilar Port Olímpic, aquí aj començo anotar alguna fatiga a les cames, i baixo el ritme per veure si recupero, la calor apreta , arribem fins a 24 graus. Ja al 36 a l'altura d'Arc de Triomf començo a patir, i al 38 he de parar baixant Laietana, uf, pensaba que no arrancaria, però la gent que m'anima em dona un plus i aconsegueixo arrencar.

Segueixo amb l'objectiu d'arribar a meta, en les millors condicions possibles, aniré km a km, però al 39 he de tornar a parar a caminar uns 30'', perdo molt temps, només queden 3 Robert, em dic a mi mateix, pero quins 3!!

Arribo al
41 i no puc més, m'he de tornar a aturar i només aturar-me, anava sol, la gent, la multitud de gent que hi ha degut a que ja és el final, criden tant que no tinc co.....ns de parar, així ja que em dic a mi mateix que fins a meta, patint els últims 6-7km però acabant content amb una marca de 2h53 i en una 294 posició final.